Anunțul Volkswagen pentru toți posesorii de mașini electrice: șeful gigantului lansează un avertisment important
Cei mai mulți pasionați de autoturisme nu migrează către mașinile electrice din cauza lipsei infrastructurii de încărcare. Pe marginea acestui subiect, șeful Volkswagen a publicat un avertisment important.
Herbert Diess este șeful grupului Volkswagen și, din această poziție, s-a decis să facă un tur prin Germania pentru a testa infrastructura de încărcare, în timp ce se afla la volanul noului bolid electric Volkswagen ID.3 Pro S.
Întreaga experiență a șefului Volkswagen a fost relatată printr-o postare pe LinkedIn. Deși autoturismele electrică progresează cu o viteză impresionantă la nivel global, infrastructura de încărcare are probleme majore în a ține pasul, iar aceasta nu doar concluzia românilor posesori de electrice, dar și a unui neamț influent, pe teritoriul Germaniei.
Mașinile electrice, greu de încărcat, chiar și în Germania
„Tur excelent, bună experiență. Am fost acum la lacul Constanța, apoi la Lago di Garda. Acum cu un ID.3 Pro S. Cu o autonomia sa foarte bună dacă ai un stil de condus defensiv, precaut, poți ajunge de la lacul Constanța până la lacul Garda (n.n. – circa 500 km prin munți) fără o încărcare intermediară. Chiar și în traficul aglomerat, de vacanță.”, și-a început relatarea șeful Volkswagen.
A continuat, însă, cu un avertisment important, ”Dar, prea puține puncte de încărcare în pasul Brenner! Doar patru. Desigur, toată lumea oprește la acel centru comercial (n.n. – unde se află stația de încărcare). Era ocupat. Așa că am continuat către Trento. Chiar și după criticile făcute anul trecut, acolo nu există toalete, zonă de cafea, iar una dintre stații era defectă. Trist. Asta e orice, dar nu experiență premium de încărcare, Ionity”, a scris pe LinkedIn Herbert Diess.
Operatorul stațiilor de încărcare din zonă, Ionity, a răspuns imediat sesizărilor din partea Volkswagen. „Am reparat ieri stația defectă”, a scris Marcus Groll, directorul operațional al companiei ca răspuns la comentariul lui Diess. „Cât despre stația din Trento, acolo lucrăm cu partenerul nostru local, ENI, pentru a îmbunătăți serviciile pentru clienți”, a adăugat oficialul Ionity. Este important de reținut că grupul Volkswagen are o participațiune de aproximativ 20% în Ionity.
În ceea ce privește mașina testată, versiunea Pro S a Volkswagen ID.3 are un acumulator de 82Kwh (77Kwh utilizabili). Acesta oferă o autonomie de circa 500 km. Mașina poate fi încărcată la stații de până la 125 kw.